ישנן הרצאות או סגנונות הוראה בהם חלק נכבד מזמן השיעור מושקע במענה על שאלות. ישנם כל מיני סוגי שאלות כגון שאלות הבנה, שאלות מתקדמות, שאלות מתחכמות, שאלות שכבר נשאלו ונענו, שאלות על חומר ישן וכו'. במקרים רבים בזמן המענה לשאלות לא כל הסטודנטים קשובים וזמן יקר מתבזבז על מענה לשאלות שאינן מקדמות את ההרצאה.
בחלק הראשון של הסדנה נמפה את סוגי השאלות שעולות בכיתה, נגדיר מהן "שאלות טובות" שמקדמות את ההרצאה ומהן "שאלות מעכבות", נלמד כיצד לנהל את השיעור המשלב מענה על שאלות באופן אפקטיבי כך שמצד אחד תהיה אינטראקציה עם הסטודנטים, ומצד שני אנחנו נהיה אלה שמנהלים את ההרצאה ואת קצב התקדמות בחומר.
מאחר ולא מספיק רק ללמוד תיאוריות ולהחליט איך אנחנו רוצים להתנהל באופן שונה בשיעורים שלנו, בחלק השני של הסדנה נעבוד כיצד להכניס לשגרת ההוראה את יישום הכלים שנלמדו בסדנה. חלק זה של הסדנה הינו אימוני ובה לסייע בהטמעת הרגל חדש לאופן העבודה השוטפת והאוטומטית שלנו בשיעור.